Alla inlägg under februari 2008

Av placeman - 29 februari 2008 23:27

Jaha, där satt man då bland publiken för att uppleva vad Herr Christer Björkman hade att erbjuda för den tredje deltävlingen.


Det låter ju normalt sett så mycket bättre när musiken är live och där satt man och.....tittade lite på klockan....


Visst, lite ögongodis i Caracola men är det någon som mindes hur låten gick strax efter uppträdandet?


En halv operalektion, ett gotländskt fiasko, missanpassat serbisk text trots ok låt och ostämda gitarrer hos Eskobar.


En snabb sammanfattning av kvällen...


BWO höll klass i Madonnalåten som inspirerats av Alcazar som skrivits av...Bard...


Jo jo, man tackar ja.


Isaksson håller inte live, framför allt inte med en "svängig låt. Tydligen känns "upp & hoppa-tjejen" hetare än mycket annat.


Hög klass var det dock på Björn Gustafssons kärlekssång till Carina Berg och Luuks mellansnack.

Av placeman - 24 februari 2008 23:24

Ja, jo jag vet. Linköpings deltävling har ju redan varit men jag har inte hunnit med något under veckan som gått. Och ska jag vara ärlig så har jag inte riktigt hämtat mig varken fysiskt eller mentalt så om LKPG får det bli senare i veckan.


Älsklingen ropade ut i tv-soffan att hon visste vilka som skulle komma absolut sist; Kebabpizza Slivovitza!


Jag var dock inte så säker och förklarade att det finns en hel del Balkanmänniskor i vårat land så top 5 kan det nog bli.


Och det hade jag ju rätt i. Däremot skulle ju Rongedalarna inte vara med i top 5 så där gick mitt tips å andra sidan fetbort.


Stelare än Razborkabruttan går inte att hitta. Skrattade hela vägen och funderade på att lägga en röst på stackarn så hon inte skulle få noll röster.


I år kan det kanske vara dags att låta en ballad vinna och då ligger Sanna Nielsen duktigt bra till. Förvisso Abba-stänkt och lite "All by myself"-stöld men det funkade riktigt nice.


Och så fick vi nog se svenska folket säga att vi ÄR trötta på Carola hur bra röst hon än har. Hade Johnsson kört den själv hade han varit i final nu...


...och Lasse Lindh har skrivkramp. Efter någon minut hade man hunnit med två mikrosömner...


Tack

Av placeman - 11 februari 2008 23:05

Zzzzzzzzzz...................................

Kan ha varit sämsta någonsin!


Eller.... tittade på minnenas Television för nåt år sen då de visade 1984 års schlagerfestival.

Uselt uselt uselt...


Förstår att Herreys vann, Sverige hungrade efter en melodi. Fredrik Belfrage stod och svettades och visste knappt vart han var.


Bäst var dock juryborden.... Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha


Satt 6-8 stackare runt ett bord och mitt på bordet så stod det vilken ålder de representerade. När Belfrage swischade förbi 30-36 år höll jag på att dö...

Ja, eller de såg väl ut att vara närmare pension än lappen visade. Ho ho ho ho...


Det var inte bättre förr


Tillbaka till nutid:

Förstår att Velvet inte gick vidare. Vem röstar väl på henne. Det är ju inte så att tjejen går igenom rutan direkt? Visst är hon söt och kanske lite snygg med. Visst var låten catchy & så där men.... var inte den en ren stöld av "Not a sinner nor a saint"?

Och tyvärr, tyvärr..... Är man strax över 30, inte har "det" eller "den" låten så blir det svårt, mycket svårt att slå hårt i detta land.


Antingen ska du vara 15 år och låta kidzen ringa 10 ggr i sträck (Amy) eller 58 år och ha ca en miljon människor som är ute varje helg och dansar bugg (Christer).


Det räckte inte ens att vara Eurodiscons enda överlevare (E-type) eller fjunis med hyfsad låt (Brandur).


Nä, tacka vet jag förr, det var musik det.


Dan Tillberg, vart tog du vägen? Inget är förlåtet!

Presentation

Omröstning

Borde jag göra om min presentation?
 Först
 Ja, bara du tar bort den här fåniga omröstningen
 Nja, varför det? Ork & lust är väl inte din starka sida?
 Nej, för hundan! Din pres. är ett journalistiskt mästerverk!
 Fejk
 Vadå? Presentation? Ehhhh...
 Min högsta önskan är nog trots allt fred på jorden... Sen kanske vi kan lösa din pres.
 old

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards