Alla inlägg under maj 2008

Av placeman - 30 maj 2008 21:27

Storan: Sover i sängen


Junior: Sover i sängen


Älsklingen: Ute på stan med kompis och dricker några glas öl


Jag: Nere i källaren och njuter av svalkan. Mumsar popcorn, tittar på Oceans 12 och dricker folköl.


Igår: Älsklingen ute med jobbet


Onsdags: Jag ute med jobbet


Måndags: Älsklingen på Vårruset i surbullestaden


Imorgon: Jag jobbar till halv fyra, sen 30-årsfest


Innebär att jag träffat Älsklingen tisdag kväll och nu på söndag.


Men! Inbjudningarna till brölloppet har börjjat landa i brevlådorna. Alltid något!!!!

Av placeman - 28 maj 2008 01:16

Idag var det cirkus där vi bor och vi såg till att sova en stund innan det började (eftersom föreställningen satt igång kl 19 som först).

Väl på plats så fick vi platser längst fram vilket jag tyckte var lite synd först. Storan är ju lite harig av sig ibland.... 


Så fel jag hade! Hon men framför allt Junior stortrivdes. Han var helt vild när han fick se hundarna, hästarna, katterna, kamelerna och allt det där. Ömson skrek av lycka, ömsom applåderandes (nästan taktfast).


Men....clownen var ingen favorit för honom. Så fort han visade sig så åkte underläppen fram och vände sig om till oss för att sitta i vårat knä.


Men när clownen var borta så gick det bra igen.


Kan det vara som så att clownskräck sitter i generna? Var ju själv hysteriskt rädd för Clownen Manne som liten. Staffan Westerberg med Vilse i pannkakan var ingen bekymmerför mig, men Manne, han var läskig han.


Rida häst fick de också och Storan har väl aldrig sett så lycklig ut som idag.


Väl hemma så slocknade båda två rekordsnabbt. Älsklingen likaså.


Vad jag fortfarande gör uppe är en gåta. Kankse lider sviterna av en alldeles för tidig sömntid igår. Innan 22,30 är för tidigt för mig. 


Och nu för sent så nu säger jag gonatt!


gonatt! 

Av placeman - 25 maj 2008 23:40

Vi förstår ingenting! Vad hände? Vad gick snett? Fick de andra länderna höra en annan låt än den vi skickade in?


Eller är det som så att vi skickade ett så dåligt bidrag?


Jag måste nog säga ja ändå. Den här gången var det inte samma genomtänkta  taktikröstning  som det varit ett par år. Synd bara att den absolut sämsta låten på den övre halvan (frånsett ängeln och djävulen) gick och vann hela tjottaballongen (som Luuk säger)


Den där Dima kunde ju knappt uttala orden så man hörde texten. Men det kunde man ju inte heller när resten av Balkanerna pratade i rutan.


Jag reser mig dock och applåderar Norges låt som växte för varje gång man hörde den. Och Bosnien som svenskarna gav en välförtjänt tia till.


Björn Gustafsson tog dessutom humorn ett snäpp högre. Fantastiskt att våga framföra en show för kanske 200 miljoner varav typ 2 miljoner förstod humorn.


Spanien var kul, Grekland och Ukraina för lika annars hade någon av dem vunnit, Polskan horribelt osexig, Portugals kvinna superlik bläckfisken i "Den lilla sjöjungfrun" (passande att sjunga om havets herre) och folket från Malta sköna som otippat gev Sverige en oförtjänt tolva.


Vi tackar Luuk för underhållningsvärdet. När han "översatte" tjejen utanför och sa att hon presenterade sig som Paris Hilton var kul, framför allt när morsan (som var inbjuden som mors dagpresent) surt gjorde en korrekt översättning.


Ingen distans där inte. 


Då läggervi schlagernervan på hyllan i 8-10 månader och fokuserar på viktagare saker.


Som Fotbolls-EM, OS, Hellacopters sista spelning och att ICA ser mig med Big Brotherögon.


Men ICA får jag ta nästa gång tror jag.



Av placeman - 23 maj 2008 00:20

Mmmm.... visst är väl låten bättre än de flesta andra länders men.....

Framträdandet var stelt, fantasilöst och intetsägande!


Var det bara jag som såg det? Hon missade ju på en del ställen och missade kameran någon gång.


Att hon ser ut som en öststatsflicka som går på gatan tycker inte jag hjälper.


Vart tog den där kurviga bruden mörkhåriga bruden vägen?  Jag bara undrar...


Ukrainas låt är inte bättre men hon var både snyggare (ja, tyvärr spelar det roll) och hade ett mycket, mycket bättre framträdande. Även Islands bidrag var det mer sväng och show med. Men skippa bruden där, låt henne stå i bakgrunden. Islands egen Gay-Magnus Carlsson fixar uppträdandet galant på egen hand.


Apropå Magnus; hur mycket skulle inte han velat ha den låten? Tyvärr (för honom) så är hans glansdagar förbi.


Om jag får önska så vinner Bosnien (tror jag det var iaf) med den skönaste refrängen på länge. Är ju mycket svag för Springsteeninfluerad "Born to run"-driv. Sen har de en skum men skön show att bjussa på.


 Min gissning är att Perelli lander runt 7-11 plats och det skulle inte förvåna migom piraterna kommer någon placering före...

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/melodifestivalen2008/article2526836.ab
Av placeman - 21 maj 2008 00:23

Eller....nja, njae, kanske inte riktigt.....eller?


Läste häromdagen i den lokala gratistidningen jag läser varje dag på pendeln om  bloggportalen. Det var tydligen där alla coola bloggare huserade.


"Ohhh, haka på trenden" nästan ropade jag ut till min halsovande medpassagerare samtidigt som fingret ivrigt ville visa honom artikeln.


Så en registrering skedde och jag bara väntar på kommentarer från blondibella och allt vad de heter. Och tror fan att jag fick en kommentar idag! Fantastiskt!


Nåväl, ner på jorden igen bara.


Det jag vill nämna är bara att jag återupptagit min kärlek till Nina Ramsbys ljuva stämma i låten Lids med den sorgligt avsomnade gruppen Salt.


Snacka om Kodak moment om det varit en situation. Vad kan det heta med musik? Gibson moment?


Ta hem (gärna lagligt), lyssna, njut!


Dock ingen låt bandet kommer spela. Näpp, där ska vi spela hård, manlig och framför allt tung rock. Inget fel med det men.... 

Av placeman - 17 maj 2008 23:22

Jaha. Jag nämnde att jag låg topp tio på jobbet efter förra veckans arbete. Topp femtom om man räknar sammanlagt.


Trodde ju inte att det skulle hålla och nästa vecka kommer det synas i de nya tabellerna


Veckans arbete har nu slutförts och....det har inte varit en rolig vecka...


Jag har kämpat och slitit för att hålla huvudet uppe men det har bara inte funkat. Kunderna har velat något helt annat än vad jag vill.


Ligger jag topp 75 efter denna vecka så får jag vara nöjd.

Av placeman - 14 maj 2008 00:17

Av nån anledning ändrades inte kanalen över till tv4 förra tisdagen runt 21 och därför fick femman ligga kvar.


Där visade de "Desperate Housewives",en serie jag såg första säsongen på mentill slut tröttnade på.


Något jag förstod när jag tittade med ett halvt öga i 20 min.


Upplägget är: Ingen gör något rätt, alla har skelett i garderoben (en del på riktigt) men framför allt; ingen av skådespelarna kan agera!


Herre jösses Amalia och hennes moster!


De viktigaste detaljerna är ändå i upplägget; ju mer kaos desto bättre och om något inte får hända så....händer det illa kvickt!


Exempel: Två av karaktärerna bråkar om några värdefulla papper. Dessa papper är enda beviset på att pengar finns på ett konto nånstans. Fel person får papperna i sin hand, rätt person ser detta. Rätt person springer efter till fel persons hem och fajtar till sig papprena. Utomhus springer fel person efter och river efter papprena. Utomhus är det.....storm, vilken överraskning. Papprena försvinner i stormen under bråket.


Oj då! Det hade man kanske inte kunnat lista ut....?????


5 min inna sa jag till Älsklingen "titta nu när papprena flyger iväg i stormen"


När det hände och som det hände på så zappade jag raskt över till annan kanal för att försöka  glömma bort pappersbråket. Ja, det och hunden som inte fick försvinna ut i stormen under några omständigheter. 


Nä jag blir upprörd nu, bäst att lägga ner. En dålig serie är en dålig serie och det ska jag inte tänka för mycket på.


Men jag tänker på alla pengar som man kunde gjort annat för. Ta tillbaka Studio 60 on Sunset strip t.ex. 

Av placeman - 14 maj 2008 00:00

  • Henke Larsson i VM-truppen. Bra eller anus? Jag röstar på bra. Gissar att Zlatan är halvskadad men kommer spela men vara kass. Elmander kommer inte igång och Rosenberg får inte förtroendet. Sverige kommer spela sista gruppspelsmatchen med Larsson/Allbäck. Man skulle kunna tro att det är Vm-98
  • Daniel Andersson i VM-truppen. Bra eller anus? Jag säger anus men det gör jag alltid om honom. Mest för att jag tycker han är sååå tråkig men också för att han bara är. Alltså bara finns. Tillför sällan något. Tror dock på lite speltid så det är nog lugnt.
  • Hockey-Vm! Bra eller anus? Hockey-VM? Var det inte full omgång i speedway igår? Är nog mer insatt och intresserad av blockflöjtsmaraton. Nja, kanske inte. Vidare i semi men får däng. Tack för kaffet.
  • Sörenstam slutar. Tackar och bockar för att hon satt Sverige på (golf)kartan. Remarkabelt duktig. Få några kids nu och fostra dem som Tiger Woods är fostrad.
  • NHL: där har vi hockeyn!!! Zäta är kung och kommer bli kung av slutspelet.
  • Snart börjar OS bli hett. Friidrottarna står i startgroparna för att inleda säsongen. Räkna dock inte med några jätteresultat av dem från början. Vi får väl hoppas att svenskarna kommit ihåg att det är under OS de ska prestera deras bästa resultat inte innan eller efter.
  • OS ja, där får vi nog tyvärr uppleva en hel del 4:e och 5:eplatser. Kolla in Johan Wissman när han återigen sänker svenska rekordet och ändå hamnar hopplöst efter bronset men långtr innan de andra tre bakom sig.


Dagens (elller kanske årets) sågning: Metro recenserade EMD:s fullängdare.


Rolig läsning garanteras!

Presentation

Omröstning

Borde jag göra om min presentation?
 Först
 Ja, bara du tar bort den här fåniga omröstningen
 Nja, varför det? Ork & lust är väl inte din starka sida?
 Nej, för hundan! Din pres. är ett journalistiskt mästerverk!
 Fejk
 Vadå? Presentation? Ehhhh...
 Min högsta önskan är nog trots allt fred på jorden... Sen kanske vi kan lösa din pres.
 old

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards