Alla inlägg under april 2007

Av placeman - 30 april 2007 21:12

Läs mer på sidorna 7-12. Så skulle det kunna stå i någon av våra eminenta kvällstidningar den här veckan.


Med följande artikel:


"Ja, jag är ju hemma med två barn och pollensäsongen står i full blom, berättar tvåbarnsfadern i mellansverige när "Kvällsblaskan" hälsar på. Han har valt att vara anonym eftersom han inte vill att familjen ska behöva lida i media.

"Det är ju märkligt att regeringen eller åtminståne kommunerna inte har tagit tag i problemet tidigare" fortätter han vidare.

Han berättar att han vid flera tillfällen inte hunnit ta sin medicin när han har velat eftersom han varit tvungen att ha hand om sina två barn. Och när han väl fått någon minut i lugn och ro så har chocken varit ett faktum.


" Mina ögon svullnar igen så jag ser nästan asiatisk ut och om jag är ute och går kan jag få pollenrelaterade astmabesvär. Man kan ju tycka att det kan finnas en patrullerande pollenpolis som ingår i vårdpaketet vi betalar så mycket pengar till. "


Pappan har varit allergisk sen barnsben och har så kallad korsallergi. Detta innebär att pollenallergin ger upphov till viss föda som t.ex morot, potatisskal, nötter (dock går jordnötter bra), kiwi, äpplen etc.

"Det är inte mycket jag begär; någon som kommer hem, tar fram medicinen, häller upp ett glas vatten och att hand om mina små änglar i tio sekunder. Kan ju inte kosta så mycket..."

OBS! Mannen på bilden har inget med artikeln att göra.

Av placeman - 24 april 2007 23:31

Har ju lovat att ge länken till ringen jag tänkte ge till älsklingen när jag friar.


Men nu blir det inte den iaf. Blev tyvärr en pengafråga.


Men här kommer den iaf.


http://web.telia.com/~u66901900

Av placeman - 24 april 2007 22:48

24 timmar med pappa:


Glasbit i fingret, stekfett i pannan och halvt avskuren fingertopp (tummen).


Låter ju måhända lite skojigt. Men nja, sådär.


Går inte heller och sjåpar mig. Inte lönt.


Beter mig så där lagomt lagom. Lagom svenskt.


"Plåster?"


"Japp! Sågade av mig halva fingret igår."


"Aj faan! Måste gjort ont? Sprutade väl blod?"


"Nja, var ingen fara. Slängde på lite papper & tryckte hårt tills blodet lugnade sig"


Var det sanningen? Nja. Lite...


Kort sammanfattning: Köket, stressig, sura barn, snabb köttfärssås, hackar lök, skära fingertopp, ont (löksaft i såret), skriker högt, svär, blöder lite, löjligt lite, slänger på två plåster, gör färdigt köttfärssås, äter.


Idag har jag grävt hål i tomten. Ska bygga staket i helgen. Använder helst inte höger tumme. Vad händer?


Plötsligt träffar allting just det onda stället på fingret. Ska inte vara statistiskt möjligt. Men så blir det likt förbannat. Spade, dörrar och barnen är några saker som "hamnat" på fingret.


Glasbiten i fingret fick jag när jag öppnade Juniors hemmalagade mat hos några bejanta. Hade lagt det i en barnmatsburk. När jag skruvade upp den satt Junior i min famn och något går visst snett. En glasbit lossnar och kilar sig såklart fast i pekfingret. Inte så stor bit men ändock. Lagom för att blöda mer än att skära sig i fingertopen.


Stekfettet fick jag av en gammal stek jag skulle slänga in i en gryta för att bryna. Slänger på den på stekgaffeln och är ofokuserad. Glider av gaffeln och studsar ner i grytan med hyfsat varmt stekfett i pannan. Stekfettet splashar upp i pannan (ironiskt) och ger mig ett märke som ser ut som ett skotthål i huvudet.


Det var 24 bra timmar för pappa det

Av placeman - 19 april 2007 23:20

Var på dagisets föräldramöte idag. Känns vuxet.


Nästan overkligt.


Att man har två kids har man vant sig vid, men att sitta på sitt barns dagis och lyssna på hur en dag på stället ser ut känns skumt.


Sitta där och vara vuxen. Hmmm....

Av placeman - 19 april 2007 22:37

Så ja! Äntligen! Gud så skönt!

Ett snabbt beslut om avstängning för filmning.

 Jag talar om Adrianos filmning mot Roma. Adriano som spelar med Zlatan i Inter är någon meter ifrån målvakten och känner sig inte sugen på att lägga energi på att göra något vettigt med bollen.

Vad göra?

 "jag lägger mig ner och hoppas på straff" tänker killen som troligen inte är Mensa-material (ska jag säga).

Sagt och gjort. Och det funkar!

Härligt för Adriano, Zlatan och alla miljoner Interfans.

Tyvärr för Roma och alla andra fotbollsälskare.

 Men jag tänker på barnen. Framtidens fotbollsspelare. De som ser upp till de här grabbarna och vill bli som dem. Vilken snedvriden bild de får av sporten. "Aha, filmning ingår i spelets regler?"

Det är ju så de tänker...

Vi är trötta på det här nu! Detta måste bestraffas hårdare. Mycket hårdare!

Jag säger yes till att han fick två matchers avstängning och snabbt beslut, men nej till att det det alldeles för milt.

Ge mig fem matchers avstängning, personligt böter med 50% av hans lön under den perioden som går till välgörande ändamål (eller Fair Play-organisationen) och poängavdrag för klubben.

Minst!

Tjänar man någon miljon eller så i månaden/veckan så har man råd. Får klubben poängavdrag så går klubbdireköterna inte och uppmuntrar sina spelare till detta beteende och framför allt står man inte bakom spelaren efter ett sånt tilltag.

Fy skäms på er alla som fuskar! Ni borde få gå in i skamvrån ett bra tag utan middag!

Tänk på barnen, på fotbollens framtid. Tänk framåt.

Inte konstigt man tycker fotboll har blivit tråkigare de senaste 15 åren. Det känns som om det började med VM 1990. Inte för att Sverige åkte på dyng av Costa Rica (läs Medford om ni minns honom). Utan för att det var en saligt tråkig turnering.

MInns ni VM förra sommaren? Just det, minnet sviktar där med. Varför? 80% trååååååååkiga matcher!

Fusk och kasst beteende är ingen nyhet, det har funnits länge. Men det har ökat! Massor!

Idioter vi minns:

*Rivaldo VM 2002 - En Sydkorean tror jag det är, sparkar bollen ut mot hörnflaggan i ren fair play-anda eftesom Brasilien fått hörna. Bollen råkar tämligen löst träffa Rivaldos ben. Rivaldo väntar ca en sekund innan den briljanta idén dyker upp: han slänger sig ner på marken och vrider sig i stora plågor eftersom han anser att bollen tagit hårt i.........ansiktet.....?!?!?

-Ca en miljard Tv-tittare byter kanal


* Maradona VM 1986 - Maradona nickar in bollen i mål i semifinalen mot...England va? På reprisen får ytterligare en miljard Tv-tittare se hur Maradona får hjälp av "Guds hand". Men de hinner inte byta kanal innan Maradona gör världens vackraste mål genom tiderna. 999 miljoner förlåter Maradona.


* Totti EM 2004 - En härlig snorloska på en dansk motspelare motiverar inte till utmärkelsen "Årets Gentleman" direkt.


* Zidane VM-finalen 2006 - Ärligt talat: Är det din sista match någonsin och du är sjukt nära ett VM-guld i slutet av matchen så bestämmer man sig inte för att skalla sin motståndare. Hade det varit jag så hade Materazzi (italienare såklart) fått ligga med min morsa och återberätta hela akten under matchen. Det är ju hans förlust liksom.


* Inter - Valencia Champions League 2007 - Italienare inblandade igen. Stort slagsmål med bl.a en bruten näsa som resultat.

 Oj, det här kan man hålla på med hela natten men nu får det varar nog för idag.

Av placeman - 13 april 2007 00:22

Ja, just det!Jag ska ju gå ner på knä inför henne också. Riktigt när på kvällen är inte riktigt inplanerat, det kan även bli på morgonen efter när vi är ensamma.Har bestämt vilken ring det blir. Ska ner till ringtillverkarna imorgon och kika in läget vad de säger om att göra en sån.Och vad det kostar. Vet ungefär. Inte billigt!Har faktiskt lagt upp den på en hemsida, men den länken får ni vänta på tills nästa gång jag skriver. Måste kolla upp lite innan

Av placeman - 13 april 2007 00:11

Inte bara vädret utan även dagen jag haft ångest för under lång tid.Älsklingens 30-årsdag.Kanske inte just födelsedagen blir så värst speciell men två dagar senare.Till själva födelsedagen tänkte jag bara se till att en frisör ringer tidigt på förmiddagen och säger att det finns en klippning bokad i hennes namn. Så hon får kila iväg och klippa sig ordentligt. Dessutom ska jag ge ett "presentkort" på.... ja jag vet, det är lite tacky men........ett restaurangbesök två dagar senare. När vi äntligen ska iväg och käka för första gången ensamma på över två år, så har jag fixat barnvakt hos svärföräldrarna. När vi går till stället så viker vi av en dörr för tidigt och går in i hotellobbyn istället. Där får hon veta att maten får vänta tills vi har checkat in på vårat rum. Rummet är redan bokat.När hon öppnar dörren så står en massa polare redan därinne och har med sig picnickkorgar fyllda med gott.Beger oss av mot någon park eller ån för intag av föda.Ev. utgång på krogen, det märks.Sliskigt värre va?

Av placeman - 9 april 2007 00:09

Så! Nu är det klart! Behöver vi inte spekulera längre.Junior går!It's official!Släpper utan vidare handen/bordet/stödet och tultar på.Kanske sätter sig ner om vägen blir allt för lång (läs 2 meter) men ändock!Faktum kvarstår. Den 8 april 2007 började Junior att gå sin egen väg i livet.Hade faktiskt glömt bort lyckan i att se sitt barn ta sina första riktiga steg.En bra dag.Vi glömmer allt det jobbiga idag och fokuserar på detta. För det är historiskt. I alla fall i Juniors barnbok.

Presentation

Omröstning

Borde jag göra om min presentation?
 Först
 Ja, bara du tar bort den här fåniga omröstningen
 Nja, varför det? Ork & lust är väl inte din starka sida?
 Nej, för hundan! Din pres. är ett journalistiskt mästerverk!
 Fejk
 Vadå? Presentation? Ehhhh...
 Min högsta önskan är nog trots allt fred på jorden... Sen kanske vi kan lösa din pres.
 old

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards