Direktlänk till inlägg 3 juni 2008

1408

Av placeman - 3 juni 2008 23:44

Jag såg 1408 i söndags och tyckte precis som de flesta att den var otäck. Inte så mycket för de konstiga otäcka människorna som dök upp eller spänningen om han skulle komma ur rummet eller inte.


Nä, det är som alltid som otäckaste när man använder sig av barn till karaktärerna som av någon anledning fått lämna världen alltför tidigt.


Då vänder det sig i magen på mig och får mig att tänka på det värsta som skulle kunna hända i livet. Jag funderar på varför jag blir irriterad på Storan eller Junior för, kan man tycka i efterhand, småsaker.


Jag mår skitkass när jag ser att de tar fream det gamla ässet ur rockärmen för att öka dramaturgin. Kommer ihåg att jag var kräkfärdig när jag läste Mötley Crüe's biografi "The Dirt". Sångarens (Vine Neils) dotter dog typ fem år gammal.


Så jag bestämde mig för att njuta ännu mer av att ha tid med barnen nu när jag var ledig två dagar från jobbet eftersom Junior äntligen skolas in på Storans dagis.


Någonstans är det bra att man får till en tankeväckare om det här lite då och då. Att höja kvalitetsvärdet av att umgås med de man älskar mest.


Och två saker kommer jag fram till nu när jag sitter här:

  • Mina barn ÄR sötare än alla andras barn!!! Det kan inte vara subjektivt dömt. Eller?
  • Det är inte lätt att hålla humöret uppe i två fruktansvärt varma dagar i alla situationer när båda två befinner sig i olika stadier av testning (kalla det trots om du vill men jag försöker vara restriktiv med det ordet)
    i slutet av dag två blev det lite "fel" när jag släpade hem två trötta (och väldigt hungriga skulle det visa sig) barn. Men de är, liksom jag, inte särskilt långsinta. Tur det.

I övrigt kan väl nämnas att inskolningen av Junior går bra. Vi har en liten racerinskolning, mycket p.g.a att vi pushat för det, men också för att de på dagiset kääner till honom sen gammalt (förskola för ev. arga förskolelärare som inte gillar det gamla uttrycket).


veckans inneord från Junior: bfiiiii! Detta betyder självklart bi men innefattar även, humlor, myggor, flugor, fjärilar, skalbaggar, spindlar och t.o.m myror.


Och kom ihåg: Älska dina barn så som du älskar dina barn!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av placeman - 30 januari 2009 23:48

Mmmmm....   Det senaste inlägget skrevs 13 juni förra året. Sen var tanken att jag skulle ta lite semester. Det har jag gjort..... med råge.   Startade t.o.m. en blogg runt nyår där jag är mer officiell med vem jag är och trots idogt skrivande så får...

Av placeman - 13 juni 2008 23:17

Jag såg studenterna åka på sina lastbilsflak idag när jag gick ut en sväng på stan på lunchen. De tjoade, tjimmade, dansade, kramades och vinkade.   Lyckliga att äntligen komma ut i livet och förändra världen.   Ja började snabbt tänka vad som vänta...

Av placeman - 10 juni 2008 23:18

Ja, jo.... Jag måste bara skriva av mig det.   Så skönt att vi fick in trasan i nätet. Två gånger dessutom!   Har varit halvtiltad i huvudet hela dagen här. Gått och tänkt på att grekerna samlat mest poäng i hela em-kvalet om jag fattat det rätt och ...

Av placeman - 6 juni 2008 00:20

Ola Svensson (fortfarande Idol-Ola för de flesta) och Markus Rosenberg är slående lika. Inte bara till utseendet utan även dialekten bör komma från samma hyreshus. Och lägg därtill bådas blick när depratar. Jag ska inte säga att blicken är tom men......

Av placeman - 30 maj 2008 21:27

Storan: Sover i sängen   Junior: Sover i sängen   Älsklingen: Ute på stan med kompis och dricker några glas öl   Jag: Nere i källaren och njuter av svalkan. Mumsar popcorn, tittar på Oceans 12 och dricker folköl.   Igår: Älsklingen ute med jobbet   O...

Presentation

Omröstning

Borde jag göra om min presentation?
 Först
 Ja, bara du tar bort den här fåniga omröstningen
 Nja, varför det? Ork & lust är väl inte din starka sida?
 Nej, för hundan! Din pres. är ett journalistiskt mästerverk!
 Fejk
 Vadå? Presentation? Ehhhh...
 Min högsta önskan är nog trots allt fred på jorden... Sen kanske vi kan lösa din pres.
 old

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards