Direktlänk till inlägg 19 april 2007

Äntligen!

Av placeman - 19 april 2007 22:37

Så ja! Äntligen! Gud så skönt!

Ett snabbt beslut om avstängning för filmning.

 Jag talar om Adrianos filmning mot Roma. Adriano som spelar med Zlatan i Inter är någon meter ifrån målvakten och känner sig inte sugen på att lägga energi på att göra något vettigt med bollen.

Vad göra?

 "jag lägger mig ner och hoppas på straff" tänker killen som troligen inte är Mensa-material (ska jag säga).

Sagt och gjort. Och det funkar!

Härligt för Adriano, Zlatan och alla miljoner Interfans.

Tyvärr för Roma och alla andra fotbollsälskare.

 Men jag tänker på barnen. Framtidens fotbollsspelare. De som ser upp till de här grabbarna och vill bli som dem. Vilken snedvriden bild de får av sporten. "Aha, filmning ingår i spelets regler?"

Det är ju så de tänker...

Vi är trötta på det här nu! Detta måste bestraffas hårdare. Mycket hårdare!

Jag säger yes till att han fick två matchers avstängning och snabbt beslut, men nej till att det det alldeles för milt.

Ge mig fem matchers avstängning, personligt böter med 50% av hans lön under den perioden som går till välgörande ändamål (eller Fair Play-organisationen) och poängavdrag för klubben.

Minst!

Tjänar man någon miljon eller så i månaden/veckan så har man råd. Får klubben poängavdrag så går klubbdireköterna inte och uppmuntrar sina spelare till detta beteende och framför allt står man inte bakom spelaren efter ett sånt tilltag.

Fy skäms på er alla som fuskar! Ni borde få gå in i skamvrån ett bra tag utan middag!

Tänk på barnen, på fotbollens framtid. Tänk framåt.

Inte konstigt man tycker fotboll har blivit tråkigare de senaste 15 åren. Det känns som om det började med VM 1990. Inte för att Sverige åkte på dyng av Costa Rica (läs Medford om ni minns honom). Utan för att det var en saligt tråkig turnering.

MInns ni VM förra sommaren? Just det, minnet sviktar där med. Varför? 80% trååååååååkiga matcher!

Fusk och kasst beteende är ingen nyhet, det har funnits länge. Men det har ökat! Massor!

Idioter vi minns:

*Rivaldo VM 2002 - En Sydkorean tror jag det är, sparkar bollen ut mot hörnflaggan i ren fair play-anda eftesom Brasilien fått hörna. Bollen råkar tämligen löst träffa Rivaldos ben. Rivaldo väntar ca en sekund innan den briljanta idén dyker upp: han slänger sig ner på marken och vrider sig i stora plågor eftersom han anser att bollen tagit hårt i.........ansiktet.....?!?!?

-Ca en miljard Tv-tittare byter kanal


* Maradona VM 1986 - Maradona nickar in bollen i mål i semifinalen mot...England va? På reprisen får ytterligare en miljard Tv-tittare se hur Maradona får hjälp av "Guds hand". Men de hinner inte byta kanal innan Maradona gör världens vackraste mål genom tiderna. 999 miljoner förlåter Maradona.


* Totti EM 2004 - En härlig snorloska på en dansk motspelare motiverar inte till utmärkelsen "Årets Gentleman" direkt.


* Zidane VM-finalen 2006 - Ärligt talat: Är det din sista match någonsin och du är sjukt nära ett VM-guld i slutet av matchen så bestämmer man sig inte för att skalla sin motståndare. Hade det varit jag så hade Materazzi (italienare såklart) fått ligga med min morsa och återberätta hela akten under matchen. Det är ju hans förlust liksom.


* Inter - Valencia Champions League 2007 - Italienare inblandade igen. Stort slagsmål med bl.a en bruten näsa som resultat.

 Oj, det här kan man hålla på med hela natten men nu får det varar nog för idag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av placeman - 30 januari 2009 23:48

Mmmmm....   Det senaste inlägget skrevs 13 juni förra året. Sen var tanken att jag skulle ta lite semester. Det har jag gjort..... med råge.   Startade t.o.m. en blogg runt nyår där jag är mer officiell med vem jag är och trots idogt skrivande så får...

Av placeman - 13 juni 2008 23:17

Jag såg studenterna åka på sina lastbilsflak idag när jag gick ut en sväng på stan på lunchen. De tjoade, tjimmade, dansade, kramades och vinkade.   Lyckliga att äntligen komma ut i livet och förändra världen.   Ja började snabbt tänka vad som vänta...

Av placeman - 10 juni 2008 23:18

Ja, jo.... Jag måste bara skriva av mig det.   Så skönt att vi fick in trasan i nätet. Två gånger dessutom!   Har varit halvtiltad i huvudet hela dagen här. Gått och tänkt på att grekerna samlat mest poäng i hela em-kvalet om jag fattat det rätt och ...

Av placeman - 6 juni 2008 00:20

Ola Svensson (fortfarande Idol-Ola för de flesta) och Markus Rosenberg är slående lika. Inte bara till utseendet utan även dialekten bör komma från samma hyreshus. Och lägg därtill bådas blick när depratar. Jag ska inte säga att blicken är tom men......

Av placeman - 3 juni 2008 23:44

Jag såg 1408 i söndags och tyckte precis som de flesta att den var otäck. Inte så mycket för de konstiga otäcka människorna som dök upp eller spänningen om han skulle komma ur rummet eller inte.   Nä, det är som alltid som otäckaste när man använder ...

Presentation

Omröstning

Borde jag göra om min presentation?
 Först
 Ja, bara du tar bort den här fåniga omröstningen
 Nja, varför det? Ork & lust är väl inte din starka sida?
 Nej, för hundan! Din pres. är ett journalistiskt mästerverk!
 Fejk
 Vadå? Presentation? Ehhhh...
 Min högsta önskan är nog trots allt fred på jorden... Sen kanske vi kan lösa din pres.
 old

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards