Direktlänk till inlägg 30 augusti 2007

Mmmm....

Av placeman - 30 augusti 2007 22:41

Lämnade in min förlovningsring till Guldfynd (där jag köpte den i maj) för att göra den mindre.


Har ramlat av vid gräsklippning, dusch, bad, klädesbyten osv.


Lämnade den för över tre veckor sedan hos dem och betalade en skvätt över 350 kr. Sa att det skulle ta ca 2½ vecka.


Nåja, det får fungera tänkte jag.


Kom tillbaka efter strax över tre veckor eftersom jag varit med om att de inte hållt tiderna förr. Varje gång jag varit hos dem har det varit något som inte varit helt rätt.


Det ska väl dock understrykas att alla jag pratat med hittills har varit trevliga så det känns lite onödigt att bli arg...


Ringen hade faktiskt kommit tillbaka..............men, något stämde inte riktigt. Det kändes inte som om det var min ring. Blänkte lite för mycket rött guld om den.


"Ehhh.....vänta...........Ehhhhhh, ja du vet att........ Ehhhhhh....tjejen som tog emot din storleksändring glömde visst att säga till dig att efter man gjort ringen mindre så måste man omroblablablabla (vet inte vad hon sa för ord, upprepade det ordet säkert 10 gånger men jag hängde inte riktigt med).

Och det är ju en extra kostnad för det."


Svagt leende från henne.


Inget leende från mig.


"Nähä...... det känns ju lite trist sa jag lite besviket. Har ju inte direkt varit beredd på en extra kostnad. Sen har jag inte hört något om att ringen ändrar färg.....nånsin..."


"Ehhhh.....jo, det gör den alltid. Man får göra en omroblablablabla kanske en gång per år....juh....."


Hon kanske inte sa "juh" men det kändes bra att skriva in det.


"Jaha......ja, då får jag väl göra det då svarar jag med hundögon"


"Ehhh.....men du, vi står för den kostnaden. Det är inget, vi skulle sagt till innan."


Det enda som kom in i mitt huvud var "Öhhhhh döööööhhhh". Ej att förväxlas med ordet dö dock utan mer ett konstaterande att det nog inte fanns så mycket val för dem....


Så nu får jag vara ringlös i ytterliggare 1½ vecka. Varför det går snabbare den här gången vet jag inte men skit samma faktiskt....


Och Älsklingen tror väl att jag tappat ringen och hittar på om att den är på lagning.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av placeman - 30 januari 2009 23:48

Mmmmm....   Det senaste inlägget skrevs 13 juni förra året. Sen var tanken att jag skulle ta lite semester. Det har jag gjort..... med råge.   Startade t.o.m. en blogg runt nyår där jag är mer officiell med vem jag är och trots idogt skrivande så får...

Av placeman - 13 juni 2008 23:17

Jag såg studenterna åka på sina lastbilsflak idag när jag gick ut en sväng på stan på lunchen. De tjoade, tjimmade, dansade, kramades och vinkade.   Lyckliga att äntligen komma ut i livet och förändra världen.   Ja började snabbt tänka vad som vänta...

Av placeman - 10 juni 2008 23:18

Ja, jo.... Jag måste bara skriva av mig det.   Så skönt att vi fick in trasan i nätet. Två gånger dessutom!   Har varit halvtiltad i huvudet hela dagen här. Gått och tänkt på att grekerna samlat mest poäng i hela em-kvalet om jag fattat det rätt och ...

Av placeman - 6 juni 2008 00:20

Ola Svensson (fortfarande Idol-Ola för de flesta) och Markus Rosenberg är slående lika. Inte bara till utseendet utan även dialekten bör komma från samma hyreshus. Och lägg därtill bådas blick när depratar. Jag ska inte säga att blicken är tom men......

Av placeman - 3 juni 2008 23:44

Jag såg 1408 i söndags och tyckte precis som de flesta att den var otäck. Inte så mycket för de konstiga otäcka människorna som dök upp eller spänningen om han skulle komma ur rummet eller inte.   Nä, det är som alltid som otäckaste när man använder ...

Presentation

Omröstning

Borde jag göra om min presentation?
 Först
 Ja, bara du tar bort den här fåniga omröstningen
 Nja, varför det? Ork & lust är väl inte din starka sida?
 Nej, för hundan! Din pres. är ett journalistiskt mästerverk!
 Fejk
 Vadå? Presentation? Ehhhh...
 Min högsta önskan är nog trots allt fred på jorden... Sen kanske vi kan lösa din pres.
 old

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards