Alla inlägg den 6 september 2007

Av placeman - 6 september 2007 21:59

Ok


Måste säga att Jag satte mig med stora förhoppningar. Älsklingen har fastnat för Top Model säsong 76, den med Tyra Banks ni vet, så jag fick snällt bege mig ner till källaren i tisdags för att kika in en massa tokiga människor.


Brukar ju bjuda på stor underhållning.


Men hallå! Ursäkta!


Allt kändes fejkat. Juryn har filat på coola dissningar, de odugliga gör sig sämre än de är, producenterna har klippt hej vilt så man inte vet ens om de pratar med rätt person.


Om nu stackarn ens fanns inne i rummet när de bara visar juryns diss...


Efterkonstruerat? Skulle tro det om mycket.


Man står inte kvar med en ukulele i handen och fortsätter spela om hela juryn plötsöigt, i protest, reser sig upp och går därifrån!


Inhyrd från lokalteatern kanske?


Nä, då var det faktiskt för första gången roligare när de visade nån som var duktig. Killen med "Unchained melody" t.ex Han var nice.


Är det kanske jag som har blivit för gammal eller har Idol tappat greppet? Har artonåringarna så skandalöst dålig självinsikt eller är det Youtubenedladdningar som hägrar?


Jag vet inte men jag lät ändå Tv4 vara på i tisdags (House) och igår eftersom den nya serien "Heroes" satte igång.


Och dra mig baklänges! Det var skillnad det!


När de sa att avsnitt två började på Tv4+ direkt efter första avsnittet var jag inte sen att byta kanal. Här har jag hittat en ny favorit som jag kommer sitta som klistrad inför. Har laddat hem hela säsong 1 men min vana trogen så kommer jag ändå se den på tv i alla fall. Känns bäst så.


USA har inte gjort många glada de senaste åren i övrigt här i världen men tv-serier kan de göra!


Lost, West wing, Ugly Betty, C.S.I (Las Vegasvarianten såklart), Six Feet Under (tyvärr slut), Scrubs och House. Lägg därtill serier jag inte sett tillräckligt av p.g.a tidsprioriteringar som Greys Anatomy, Studio 60 on the sunset strip (sett ett avsnitt som var grymt), Entourage, Nip/Tuck, Sopranos, Prison Break och 24.


Har sen lyckats se några till avsnitt av serien jag först dömde ut totalt, Psych, men den tar sig bra i längden trots allt.


Lägg därtill Jericho som verkar bra men inte sett alls, Dexter som kommer snart och Life on Mars som var brittiskt.

Har säkert glömt några...


Fatta hur många timmar man lägger ner på tv. Sjukt...


Sen går man ner till källaren och datorn för att surfa och spela poker till långt in på småtimmarna. Och snart (senare ikväll alltså) blir det att kika in halvsvensken Will Ferrell i filmen "Strangers than fiction".


Har jag nämnt att vi måste göra om hela golvet på toaletten pga fuskrenovering? Nehej, men så är det och undertecknad får kissa i tvättstugen i handfatet några dagar och Älsklingen sitter på Storans potta!


Ha ha ha ha......... Har lovat att inte berätta för någon......


Nästa vecka ska jag kola in de nya avsnitten av Idol.


I källaren. Själv.


Funkar

Presentation

Omröstning

Borde jag göra om min presentation?
 Först
 Ja, bara du tar bort den här fåniga omröstningen
 Nja, varför det? Ork & lust är väl inte din starka sida?
 Nej, för hundan! Din pres. är ett journalistiskt mästerverk!
 Fejk
 Vadå? Presentation? Ehhhh...
 Min högsta önskan är nog trots allt fred på jorden... Sen kanske vi kan lösa din pres.
 old

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards