Direktlänk till inlägg 20 september 2007

Det händer....

Av placeman - 20 september 2007 22:59

...en del nu....


Förra veckan: Toan blev färdig efter en omrenovering. Förra snubben som fixade toan var...... visst inte så noggrann... Läckte ner i källaren. Inte kul! Nu har en firma fått fixa till det.


Ska bara ta mig mod/tid at ringa den förra klåparen och begära pengar jag betalat honom för ett arbete som inte blev gjort (bra).


Den här veckan: Företagsträff imorgon och undertecknad har gått omkring och varit nervös över hur jag ska hålla i den. Konstigt; jag har inte haft problem att tala inför folk förr men det är något med företagare. Något..... jobbigt, krävande och stressande. De ska ha allt gratis, snabbt och till en kvalité som inte finns på denna jord.


Inte heller blyga för att berätta hur dåligt man sköter sitt jobb och hur duktiga de är på både mitt och sitt eget område. Har en känsla av att de inte får ligga tillräckligt med regeringen (ja, de flesta jag möter är medelålders män med besserwisservarning)


Imorgon: Upp tidigt, fixa inför träffen, jobba några timmar och sedan inventering resten av dagen.


Kommer träffa barnen ca 45 minuter på hela dagen. Saknar dem redan...


Nästa vecka: Ska jag bli bättre på jobbet, strunta i alla negativa människor jag träffar på (både arbetskamrater och kunder), ta tag i godisbegäret, ringa om asfaltering på tomten och sluta kedjesnusa.


Dessutom ska jag: visa Älsklingen hur mycket jag älskar henne. Har varit dålig på det ett tag... Blommor kanske?


Nästa helg: Liseberg med Storan och Älsklingen. Måste hitta barnvakt. Barnens farmor har fått diagnosen "allergisk mot sina barnbarn". Ja, det är vad vi hört att det är sagt. Varje gång hon träffat barnen får hon öroninflammation, influensa eller helt enkelt "bara" en kraftig förkylning. De drar ju med sig en del baskelusker och hon är hyperkänslig. Inget vi kommer få höra av dem personligen men..... så verkar det vara. Och därför blir det svårt att fråga dem...


Jag måste: Bränna ner mp3:or, redigera färdigt alla bilder jag har och bränna ner dem med och hitta alla formateringsskivor jag kan hitta.


Datorn är lika slö som Kristina Lugn pratar. Ja, nu överdrev jag kanske lite, men det går knappt att surfa längre. Att starta datorn tar en evighet. Hinns med både en fika och en cigg.


Jag har: Tröttnat på poker. Nästan inget sug att spela. I alla fall inte på nätet. Var ett par veckor sedan senast. I två års tid innan så spelade jag minst fyra-fem nätter i veckan...minst alltså.


Jag har även: Hittat min nya  drog; frågesport på nätet. Vetgirig.nu har en fantastisk uppsjö med frågesporter men framför allt är det "duellen" som gäller.


Tv-mässigt kan jag inte leva utan: Heroes! Är sjukt sugen på att se alla avsnitt i en radda. Jag har ju dem på datorn men a´jag vill inte bränna hela serien på en kväll. Man ska ju dra ut på det. Dessutom skulle Älsklingen bli ledsen om jag skulle ha sett allt innan.


Lost känns plötsligt inte riktigt lika viktigt här i livet.


Jag borde: Gå ner 5-10 kg, börja träna, sova mer, ringa mina vänner och...... ja, ni hajar. Listan blir lååååååång....


Det löser sig nog.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av placeman - 30 januari 2009 23:48

Mmmmm....   Det senaste inlägget skrevs 13 juni förra året. Sen var tanken att jag skulle ta lite semester. Det har jag gjort..... med råge.   Startade t.o.m. en blogg runt nyår där jag är mer officiell med vem jag är och trots idogt skrivande så får...

Av placeman - 13 juni 2008 23:17

Jag såg studenterna åka på sina lastbilsflak idag när jag gick ut en sväng på stan på lunchen. De tjoade, tjimmade, dansade, kramades och vinkade.   Lyckliga att äntligen komma ut i livet och förändra världen.   Ja började snabbt tänka vad som vänta...

Av placeman - 10 juni 2008 23:18

Ja, jo.... Jag måste bara skriva av mig det.   Så skönt att vi fick in trasan i nätet. Två gånger dessutom!   Har varit halvtiltad i huvudet hela dagen här. Gått och tänkt på att grekerna samlat mest poäng i hela em-kvalet om jag fattat det rätt och ...

Av placeman - 6 juni 2008 00:20

Ola Svensson (fortfarande Idol-Ola för de flesta) och Markus Rosenberg är slående lika. Inte bara till utseendet utan även dialekten bör komma från samma hyreshus. Och lägg därtill bådas blick när depratar. Jag ska inte säga att blicken är tom men......

Av placeman - 3 juni 2008 23:44

Jag såg 1408 i söndags och tyckte precis som de flesta att den var otäck. Inte så mycket för de konstiga otäcka människorna som dök upp eller spänningen om han skulle komma ur rummet eller inte.   Nä, det är som alltid som otäckaste när man använder ...

Presentation

Omröstning

Borde jag göra om min presentation?
 Först
 Ja, bara du tar bort den här fåniga omröstningen
 Nja, varför det? Ork & lust är väl inte din starka sida?
 Nej, för hundan! Din pres. är ett journalistiskt mästerverk!
 Fejk
 Vadå? Presentation? Ehhhh...
 Min högsta önskan är nog trots allt fred på jorden... Sen kanske vi kan lösa din pres.
 old

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards