Alla inlägg den 4 oktober 2007

Av placeman - 4 oktober 2007 22:48

Mmmm....... Så har man åkt på förkylning.....


Haft lite feber och låg hemma i soffan hela dagen, förutom när jag ominstallerade datorn på eftermiddagen. Seg i kroppen, trött, lättirriterad och ganska likgiltig blir jag.


Men värst är nog att rösten är fördärvad. Igår gick min röst från 97% (normal förkylningsröst) till 3% mellan kl. 15-18. Det var sanslöst! Och jag som behöver min röst på jobbet.


Nej, jag är inte med i Idol......det här året heller....


Står man i butik så kan man diskutera med kunder i ca 1 timme (ibland längre, oftast kortare). Och igår hade jag ett par som diskuterade fram och tillbaka i över en timme och de kunde nog märka hur det gick sämre och sämre. Till slut fick jag bara fram halva meningar och kvinnan i paret fick fylla i vad jag skulle säga.


Men sämst gick det med sista kunden som jag var tvungen att ta efter stängningstid. När jag pratade, eller försökte prata, så fick jag knappt fram ett ljud. Det var en mamma och två tonårsungar.


Och tonåringarna stod och fnittrade åt mig när jag försökte få fram ljud. Men det enda som hördes var luft som jag på något sätt lyckades få till något förståeligt. Viska gick inte heller.


Kom sent omsider hem, sa tack och adjö till svärfar som varit så vänlig att hämta barnen på dagis eftersom Älsklingen var på utbildning uppåt i landet.


Sen däckade moi. Rock hard! Vaknade sedan upp mitt under den mest spännande delen av Heroes, men jag blev mest förbannad att jag missat 40 minuter.


Sen var det kört att somna om på kvällen. Låg uppe och försökte somna och när Storan kom över till vår säng runt halv två så var ögonen fortfarande som ping-pongbollar.


Nu har service pack 2 installerats så jag måste stänga ner

Presentation

Omröstning

Borde jag göra om min presentation?
 Först
 Ja, bara du tar bort den här fåniga omröstningen
 Nja, varför det? Ork & lust är väl inte din starka sida?
 Nej, för hundan! Din pres. är ett journalistiskt mästerverk!
 Fejk
 Vadå? Presentation? Ehhhh...
 Min högsta önskan är nog trots allt fred på jorden... Sen kanske vi kan lösa din pres.
 old

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards