Alla inlägg den 4 juni 2007

Av placeman - 4 juni 2007 23:24

Mmmm.... om ett dygn har man fått se sina stora idoler på riktigt. Inte på en gammal OKEJ-plansch anno 1988 med tuffa killar bärandes pannband, svarta läderhosen och frisyrer högre än kaknästornet.


Jag minns det än. Tidningen jag och F (som för övrigt också ska med) bläddrade i. F hade hört något rykte om att Nikki Sixx hade dött av överdos och blivit ersatt av en look-a-like.


Och vi hade beviset! OKEJ hade fotona som gjorde att vi kunde bekräfta den "nya" Nikki Sixx! Om vi ändå hade kontaktat media om detta. Hade vi säkert fått en årsförbrukning av tuggummit Bugg....


På en av bilderna av Nikki Sixx såg man tydligt hur den "nya" killen hade exakt samma tatueringar som den riktiga.


Men................!!!!!!!!


Klantskallarna hade tatuerat den "nya" killen på fel armar. Om original-Nikki hade en, låt oss säga, dödskalle på högra armen så hade de tatuerat dödskallen på falsk-Nikki på den vänstra armen. Identisk? Javisst! Men likt förbannat på fel arm!


Puckon!


Minns inte riktigt när jag kom underfund med hur ett negativ kan vändas åt fel håll.....


För övrigt såg jag att Nikki har nått den ansenliga åldern av 48 år. Hur gammal gör det då Mick Mars? 72?


Har lyssnat igenom Mötleys två "sista" plattor på 80-talet. Girls, Girls, Girls och Dr. Feelgood. Lite överraskad över båda faktiskt.


Girls, Girls, Girls var riktigt tråkig. Tre riktigt bra låtar: Wild Side, Dancing On Glass och, självklart, 80-talets bästa låt You're All I Need. Mer om det senare.


Dr. Feelgood däremot låter oförskämt bra. Bra ljud och låtar som fortfarande håller. Faktiskt....


Jag skrev ju härom dagen om att jag och F dyrt och heligt lovade att inte lyssna på Kiss och sånt skit.


F åkte dit och hade en svår Kissperiod.


Jag klarade mig helskinnad. Aldrig stått ut med Paul Stanley och hans töntiga mannar. Skönt!


Ja, 80-talets bästa (hårdrocks)låtar då? Balladerna ligger i topp här...

Ja, You're All I Need är nog ändå den bästa. Men tätt följd av ett koppel:


- Lita Ford & Ozzy - Close my eyes

- Bon Jovi - Wanted Dead or alive

- Skid Row - 18 and life

- Ett gäng låtar med Guns 'n  Roses

- Creeping Death - Metallica ( inte nära en ballad men....)


o.s.v., o.s.v

Presentation

Omröstning

Borde jag göra om min presentation?
 Först
 Ja, bara du tar bort den här fåniga omröstningen
 Nja, varför det? Ork & lust är väl inte din starka sida?
 Nej, för hundan! Din pres. är ett journalistiskt mästerverk!
 Fejk
 Vadå? Presentation? Ehhhh...
 Min högsta önskan är nog trots allt fred på jorden... Sen kanske vi kan lösa din pres.
 old

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards