Alla inlägg den 15 april 2008

Av placeman - 15 april 2008 00:12

Här hade jag laddat  upp för att skriva något kul eller positivt.


Men................


Så fort man har hunnit skaka av sig det allra jobbigaste på tyskan som hade ihjäl två barn (för visst var det väl hon?) så kommer det fram en 42-årig jävel och har ihäl en 10-åring!


Moget! Imponerande! Vågat!


Jag vet inte hur det gick till eller varför det hände. Men en sak är jävligt klar; Människan är rutten rakt igenom. Det ser jag allt för ofta på jobbet. Många som kommer in borde skaffa sig ett liv, några miljarder hjärnceller....och en dusch kanske.....


Vad ska jag göra? Kan jag inte släppa blicken en enda sekund på mina barn? Riskerar jag att någon idiot rycker bort någon av den från mig på ett köpcentra? Kan jag inte förbereda maten inne och låta kidsen leka i sandlådan på tomten trots översyn var 30:e sekund?

Jag vet inte....


Det jag däremot vet är att om någon gör mina barn illa liger riktigt illa till. Då önskar man inte att man blev född överhuvud taget.


Och jag som i hela mitt liv sagt att jag tror inte på Gud, jag tror istället på att människan är god. Dags att revidera om den tanken.


Dock sitter jag och känner mig lite töntig som lägger så mycket energi på just dessa två fall. Det finns fler som inte kommit fram men framför allt får vi inte glömma alla hemskheter som händer runt om i världen också.


Jag tror det får bli ett inlägg om det också senare. Sen får det vara nog! Sen ska jag fokusera på annat.


Imorgon är det ledig dag och då ska jag och barnen leka. Madicken kommer inte till dagis så vi får hålla oss hemma hela dagen. Jag få väl ha dem i koppel.

Presentation

Omröstning

Borde jag göra om min presentation?
 Först
 Ja, bara du tar bort den här fåniga omröstningen
 Nja, varför det? Ork & lust är väl inte din starka sida?
 Nej, för hundan! Din pres. är ett journalistiskt mästerverk!
 Fejk
 Vadå? Presentation? Ehhhh...
 Min högsta önskan är nog trots allt fred på jorden... Sen kanske vi kan lösa din pres.
 old

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards