Alla inlägg den 28 april 2008

Av placeman - 28 april 2008 23:53

Jag har en massa ticks för mig. Ja, beroende av t.o.m


Det är inte droger eller att klä ut mig i kvinnokläder och gå in i omklädsrum (inget fel i det iofs kanske).


Nä enkla grejer. Och jag måste utföra dem annars fungerar inte mitt liv.


En del går över och en del inte.


Har alltid varit glad i mat och gärna backat en tallrik. Har fungerat kanon. Som idrottare så springer man av en del av det.


Men nu, när det börjar bli ett par år sen man var regelbunden, så börjar kilona sätta sig. Det märks verkligen.


Och det skulle inte göra så mycket egentligen. Om det inte vore för The Wedding.


Japp, nu är det 100% säkert. Det enda som behövs är mer pengar än vi har billån.


Och då kan jag inte gå omkring som en bulle den dagen. Framför allt bredvid älsklingen som är smal och snygg "by default". Snygga bilder för barnen att kika på.


Och där ligger mitt problem. Ju närmare datumet jag kommer desto mer panik får jag över min vikt. Och desto mer sugen på skräp blir jag. Det vattnas i munnen när jag tänker på choklad, pommes, smågodis o.d


Jag slänger i mig skräpmat på jobbet till lunch. Salladsmenyerna lockar mig inte, GI-maten känns tråkig och är det sen lunch så intalar jag mig att alla lunchställen stängt så jag blir "tvungen" att gå till Burger King eller Kebabbaren.


Så min vikt går stadigt uppåt och självförtroendet stadigt neråt.


Det får bli knäc....nä, jag fixar till något flott och gott till barnen i morgon....

VAB

Av placeman - 28 april 2008 09:52

Sitter man hemma med sjukt barn igen. Tycker dock att barnen är skapligt motståndskraftiga jämfört med andra barn på dagis och dagmamman.


Eller jämfört med vår "nya" kille på jobbet (timmis några månader och nu tillsvidare) som varit sjuk mer än resten av oss har varit tillsammans de tre senaste åren.


Men han blir nog redigare med tiden,kroppen bygger upp lite av ett starkare immunförsvar när man träffar så mycket människor som man gör varje dag.


Här hemma är det återigen Junior som stannar hemma. Tydligen hade han vaknat inatt och gråtit, vilket han gör varje natt. Men denna gång när Älsklingen skulle hämta över honom till oss var det lite kladdigt så att säga.


Hade bajsat ner hela sängen med något som var mer flytande än fast. När vi gick upp i var han varm och lite lugnare än normalt och det visade sig ju föstås att han hade feber.


Så myskläderna fick sitta kvar på min för stora rumpa för en VAB. Men idag blir det en halv VAB. Älsklingen kommer hem runt 13-snåret så får jag komma ifrån en stund. Har ju ledig dag imorgon så och är han så här så kanske man måste stanna hemma trots 15-20 grader ute.


Dagens prutt: Junior ställde sig lutande mot bordet och la på en rökare. Kommentaren från honom blev "äckig" och en titt in i blöjan visade på en salig sörja.


Hur hungrig är du nu? ;)

Av placeman - 28 april 2008 01:08

Dagens I-Landsproblem:

Kunden i Ica-kön suckar över de stigande matpriserna


Dagens U-landsproblem:

Rispriset har sedan årsskiftet fördubblats och miljonstals människor riskerar svält


"Smakade oxfilén bra?"

Presentation

Omröstning

Borde jag göra om min presentation?
 Först
 Ja, bara du tar bort den här fåniga omröstningen
 Nja, varför det? Ork & lust är väl inte din starka sida?
 Nej, för hundan! Din pres. är ett journalistiskt mästerverk!
 Fejk
 Vadå? Presentation? Ehhhh...
 Min högsta önskan är nog trots allt fred på jorden... Sen kanske vi kan lösa din pres.
 old

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards