Direktlänk till inlägg 18 juni 2007

Brölloppet avklarat

Av placeman - 18 juni 2007 00:32

Ja äntligen kan man nästan säga. Så var den saken ur världen och Älsklingen har en veckas semester kvar. Vi får hoppas att det blir lite kvalitetstid över då...


Det gick bra på brölloppet faktiskt, ska inte säga något annat. Började coolt. Alla satt och väntade (borgerligt & utomhus) på att bruparet skulle dyka upp i en taxi någon gång. Plötsligt ser man dem komma åkandes på en Harley ute på ängen. Glider upp och hoppar av.


Bandet står bredvid och kör på med en låt. Sen snackar vigselförättaren lite om hur underbar kärleken är, en vän sjunger två låtar och vigselförättaren läser en egen vald dikt.


Brudparet är mycket vackert! Blir lite blött i ögonvrån...


Sen är det dags. Förättaren ska äntligen viga dem och frågar brudgummen: " tager du denna Cecilia till din äkta hustru?"


Låååång tystnad....... till slut säger brudgummen: "S, hon heter S!".


"Aj aj aj, förlåt mig så mycket. Det blir lätt så när man klipper och klistrar i Word".


Alla garvar!!! Situationen rätas upp och det blir dags för ringpåtagning. Brudgummen slänger upp handen och bruden trär på ringen. Men.... det går trögt. Ringen vill inte riktigt. Efter några sekunder viskar någon lite lagom högt: "Fel hand! Du har fel hand uppe! Ringen ska sitta på vänster ringfinger."


Garv igen. Brudparet garvar. Blev ju kul det där.


Sen champagne och vidare i till middagen.


Inga större skandaler där kanske. Den största var man väl själv ansvarig för. Satt och munhögg med en vän om vem utav oss som hade störst alkoholproblem. Under tiden han motiverar att hans alkoholvanor är värre än mina tar jag en mun full med rött vin. Sen råkar han säga något fantastiskt skoj och ett regn av rött vin hamnar på mina bordsgrannars tallrikar, servetter men framför allt; två personer mittemot mig får massor av vin över sig.


Alla garvar, inklusive jag. Men skäms förstås......massor.... Känner ju inte de där två så bra heller. Men de båda bedyrar att det är hur lugnt som helst. De fick ju i alla fall skratta....


Isen bröts tidigt vid vårat bord.


Vidare så hölls ett gäng bra tal av vänner och släkt. Älsklingen höll ett grymt bra tal med ord som endast börjar S.


Stort!


Undertecknad var uppe två gånger för att ge "presenter". Första gången gick snorbra men andra gången kom jag av mig vid ett flertal tillfällen. Lite för avslappnad kanske?


Ja, nej det var trevligt helt klart! Älsklingens roll som värdinna och toastmaster fixade hon med bravur. Mycket imponerad.


Efter maten så blev det massor av dricka, en del dans och mycket snacka med folk.


Blev full och försökte dricka ramlösa sista halvtimmen men en av gästerna (en av dem som fick sin kavaj full med rött vin) blev nästan sur på mig för att jag drack vatten. Han tog till slut helt sonika burken och hällde ut den. Hjälpte inte, hur mycket jag än försökte, att övertala honom att jag var tvungen att dricka vatten.


Fick en ny öl av killen....... Tackar.....


Blev även utnämnd till "fullast på brölloppet" av ..........killen som faktiskt var fullast på stället......

Som vanligt...


Men onykter blev jag definitivt, det går inte att diskuteras....


Fick skjuts hem runt trehugget och somnade stenhårt.


Upp kl. tio för bacon och äggröra. Blev lite jobbigt i magen...


Huvudvärk har förföljt mig under dagen men så är det väl när man är en gammal gubbe numera. Tvådagarsfester finns inte att tänka på ens än gång längre....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av placeman - 30 januari 2009 23:48

Mmmmm....   Det senaste inlägget skrevs 13 juni förra året. Sen var tanken att jag skulle ta lite semester. Det har jag gjort..... med råge.   Startade t.o.m. en blogg runt nyår där jag är mer officiell med vem jag är och trots idogt skrivande så får...

Av placeman - 13 juni 2008 23:17

Jag såg studenterna åka på sina lastbilsflak idag när jag gick ut en sväng på stan på lunchen. De tjoade, tjimmade, dansade, kramades och vinkade.   Lyckliga att äntligen komma ut i livet och förändra världen.   Ja började snabbt tänka vad som vänta...

Av placeman - 10 juni 2008 23:18

Ja, jo.... Jag måste bara skriva av mig det.   Så skönt att vi fick in trasan i nätet. Två gånger dessutom!   Har varit halvtiltad i huvudet hela dagen här. Gått och tänkt på att grekerna samlat mest poäng i hela em-kvalet om jag fattat det rätt och ...

Av placeman - 6 juni 2008 00:20

Ola Svensson (fortfarande Idol-Ola för de flesta) och Markus Rosenberg är slående lika. Inte bara till utseendet utan även dialekten bör komma från samma hyreshus. Och lägg därtill bådas blick när depratar. Jag ska inte säga att blicken är tom men......

Av placeman - 3 juni 2008 23:44

Jag såg 1408 i söndags och tyckte precis som de flesta att den var otäck. Inte så mycket för de konstiga otäcka människorna som dök upp eller spänningen om han skulle komma ur rummet eller inte.   Nä, det är som alltid som otäckaste när man använder ...

Presentation

Omröstning

Borde jag göra om min presentation?
 Först
 Ja, bara du tar bort den här fåniga omröstningen
 Nja, varför det? Ork & lust är väl inte din starka sida?
 Nej, för hundan! Din pres. är ett journalistiskt mästerverk!
 Fejk
 Vadå? Presentation? Ehhhh...
 Min högsta önskan är nog trots allt fred på jorden... Sen kanske vi kan lösa din pres.
 old

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards