Alla inlägg under juni 2007

Av placeman - 1 juni 2007 13:24

Jaha, så var den snart här. Dagen man har drömt om. 20 års väntan. Dagen man inte trodde skulle få uppleva.


Den yttersta dagen! Heter det så? Det låter fint i alla fall.


Jag minns tydligt hur jag och min kompis F berättade för oss själva och andra vad som var musik och vad som inte var musik.


"Hårdrock är inte musik, de bara skriker. De som lyssnar på Kiss och sånt tror bara att de är tuffa, men det är de inte. Vi kommer aldrig att lyssna på hårdrock! Tacka vet vi Herreys, det är musik. ...Och så kan de dansa också..."


Nja, det där sista vet jag inte om vi sa, men vi försökte allt att härma de gyllene brödernas sköna moves. Gick sådär kan tänkas.

 Man bör nog även notera att vi troligen aldrig lyssnat på "hård" musik förut.


Sen kom dagen. Besvikelsens dag!


F erkände att han hade börjat lyssna på hårdrock!


Ve och fasa! Satans vägar äro outgrundliga. Hur skulle vi nu kunna vara bästa polare om han skulle gå omkring och vara hårdrockare? Exakt hur vi löste det minns jag inte men han började nog att umgås lite mer med J som gillade allt det där hårda.


Ett tag senare var det dags för F & J att spela sina favoritlåtar på musiktimmen. En låt var hade de. (Jag körde säkert något pretetiöst från Per Gessles soloskivor).


De berättade lite om gruppen de skulle spela och det var Mötley Crüe, ett band som var ganska känt som hårdrocksband i vår skola.


De laddade kassettspelaren, tryckte på play och fyrade av "Smoking in the boys room" och "Home sweet home".


Herre min Jesus skapare!!!!! Det var ju hur bra som helst!!!!!!


Då var det bara att lyfta på hatten och fråga J & F om jag fick spela av den skivan. (Theatre of Pain)


Där har ni min introduktion till tung musik.


Efter Mötley kom Bon Jovi, Alice Cooper, Guns n Roses, Tesla, en släng Hanoi Rocks, Poison, Metallica, Whitesnake o.s.v, o.s.v fram tills Grungen kom.

När Nirvana, Pearl Jam, Stone Temple Pilots, Alice in Chains m.fl tog över blev musikintresset lite bredare igen.


Med Grungen försvann väldigt många 80-talsband, framförallt Mötley fick det svårt. Lyssnade väldigt sparsamt på dem under kanske 10 år men de senaste åren har man slängt på en skiva då och då. Fortfarande bra!


Men nu kommer de alltså till Stockholm nästa vecka och jag ska få se bandet som format hela min musikvärld. Och det märkligaste är att alla fortfarande lever!


Önskelåtar till konserten:

* Kickstart my heart

* You're all I Need

* Live Wire

* Too Young To Fall In Love

* Dancing on glass

* Wild Side

* Shout at the Devil


Sen hoppas jag vi slipper Girls, Girls, Girls. Kanske sämsta låten de har gjort. Som Gyllene Tiders "Sommartider".

Av placeman - 1 juni 2007 10:09

Åhhhhhh........... Uttråkad!


Ena ungen trotsar och bara gnäller, om hon nu inte inte sitter och tittar på Pippi för hundrade gången (räcker nog inte).

Den andre, Junior, står och håller krampaktigt tag i byxbenet samtidigt som ett obeskrivligt ljud låter ur den lilla ettårskroppen.


Själv försöker jag att städa undan lite, laga till en lunch eller middag, kastar in tvätten i maskin samtidigt som jag tittar på klockan.


"Bara fem timmar kvar tills Älsklingen slutar.... Då ska jag lägga mig i soffan"


Inget blir vettigt gjort här hemma. Varken städningen, maten eller tvätten blir fullständig. Det man plockat undan har barnen plockat fram innan dammsugaren hunnit göra sitt. Bara att börja om. Maten kokas/steks men Junior har inte tålamod utan ska ha mat nu eller bäras på pappas onda axel. När maten äts blir det för mig enhandsätning eftersom Junior ätit färdigt & nu vill bli buren. Tvättkorgen hängs upp till hälften och resten får ligga kvar och gosa till sig ett dygn till.


När Älsklingen kommer hem får man ursäkta sig för att inget är gjort. "Vad har ni hittat på idag då?" frågar hon. "Ehhhmmmm.... Inget. Barnen har varit griniga hela dagen och regnet öser ner" säger man och känner hur sliten den kommentaren är. Det är inget Älsklingen märker av. För plötsligt blir båda två glada som lärkor och springer omkring och busar som aldrig förr. 


Magsåret är nära förestående.


Beskattningen för hushållsnära tjänster skulle väl halveras va? Ge mig en gammal gumma som kommer hit 3 gånger/veckan, 3 timmar/gång!!!


Jag behöver lite semester! Ge mig tre dagar så är jag nöjd.


Jag behöver umgås ensam med vuxna människor!

Presentation

Omröstning

Borde jag göra om min presentation?
 Först
 Ja, bara du tar bort den här fåniga omröstningen
 Nja, varför det? Ork & lust är väl inte din starka sida?
 Nej, för hundan! Din pres. är ett journalistiskt mästerverk!
 Fejk
 Vadå? Presentation? Ehhhh...
 Min högsta önskan är nog trots allt fred på jorden... Sen kanske vi kan lösa din pres.
 old

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards