Alla inlägg den 27 juli 2007

Av placeman - 27 juli 2007 00:01

Jaha, nu var det ett tag sen jag skrev något. Har massor att skriva om. Kommer på små episoder och åsikter hela tiden om dagarna.


Men så fort datorn slås på så............. ploff......!!!!


Borta!


Jag vet att jag har något om musik som gnager i bakhuvudet. En lång story om en riktig diskussion om inkontinens som jag skrev om i min första blogg någonsin (har jag för mig). Barnen! Ja, barnen kan man skriva sig trött (?!?) på.


Dessutom är jag förbannad på fusk inom sporten igen. Men det är ju som vanligt... Intet nytt under solen alltså


Idrottens nya slogan borde nog lyda: "Utan fusk stannar idrotten".


Lik förbannat kan man ju inte sluta titta. Såg sammandragen om Tour De France några dagar i sträck nyligen. Om hur den fantastiske dansken Rasmussen dag efter dag gneta sig fast i toppen och kom i topp på de flesta loppen.


Hur långt cyklar de per dag? 18 mil? Per dag!


I bergen!


Känner ju någon form av orolighet i kroppen när man ser samma snubbar vinna etapperna. Det är ju liksom inte bara 40 pers som deltar, det är flera hundra om jag inte hört fel...


Hört talas om Johann Mülleg? Tysken som inte var välkommen tillbaka i tysklands längdskidslandslag efter dopningsavstängning? Som bytte land till Spanien som såg sin chans att få komma i topp för an gångs skull? Som krossade alla i OS 2002? Alltså, jag menar krossade!!!!!


Förresten, såg ni hans ögon under och efter loppet? Galet!


Ser ni likheter?


Bara väntar på en chock för oss svenskar. Tänk er systrarna Kallur fulla med otillåtna medel.


Hemska tanke. Klüft kan jag på något sätt smälta (aj aj aj, läs inte smälta som förlåta inte!), men de väna små Kallurnarna kan och får bara inte fuska. Då gråter jag nog....


På riktigt!


Eller Stefan Holm och Kajsa Bergqvist..... De har ju snackat mycket om folk som dopar sig. Kajsa hade ju så rätt om Veneva som snuvade henne på EM-silvret förra året. Hon sa det aldrig rätt ut men var ändå mycket tydlig med vad hon menade mellan raderna...


Nä, snart får jag nog tänka om som många andra har gjort.


Släpp dopningen fri så får folk riskera livet bäst de vill.


Eller t.ex. två Tour de France. Ett dopat lopp och ett odopat.


Kanon!


Ja, det blev ju en del text ändå idag.... Trist om du inte gillar sport och läst ända hit.....

Presentation

Omröstning

Borde jag göra om min presentation?
 Först
 Ja, bara du tar bort den här fåniga omröstningen
 Nja, varför det? Ork & lust är väl inte din starka sida?
 Nej, för hundan! Din pres. är ett journalistiskt mästerverk!
 Fejk
 Vadå? Presentation? Ehhhh...
 Min högsta önskan är nog trots allt fred på jorden... Sen kanske vi kan lösa din pres.
 old

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards