Alla inlägg under februari 2007

Av placeman - 22 februari 2007 14:18

Skrev min senaste blogg igår kvart i åtta. Hade ju en önskan att få sova en hel natt. Så vaknade ju Junior i slutet av inlägget.Det blev början på natten...Lite segt idag

Av placeman - 21 februari 2007 19:45

Då barnen haft feber några dagar så känner man sig som en apa i bur. Knappt andats luft sen... vad är det för dag idag? Onsdag? Ok, måndags tror jag vi var ute.Men det är klart, om termometern visar på -13.8 grader så kan det kännas skönt att slippa frysa benen av sig. Fortfarande inte köpt långkalsonger.Amatörfasoner!!!Nu har de somnat och pappa hoppas att det blir en normal natt nu. Skulle vara kanon att få sova till, låt oss säga halv sex iaf.Jaha, där vaknade Junior...

Av placeman - 20 februari 2007 23:01

Britney rakar håret & åker in på behandlinghem. Anna Nicole tackar för kaffet. Zlatan är..Zlatan. Måns Zelmerlöw till final i Melodifestivalen.Ja, listan kan göras låååång. Slå bara upp tidningen så har något sjukt hänt. Det intressanta är att vi knappt reagerar längre. Lite avtrubbade eller?Tänk dig bara 50 år tillbaka i tid (om ens det). Då blev det t.ex folkstorm när Per Oscarsson klädde av sig i Hylands Hörna. Lika stort var det att statsministern satt hos Hyland och drog en gammal vits.Intressant...Ut med: Helena von Zweigbergk i FilmkrönikanIn med: Lars Adaktusson som ersättare. Eller vem som helst egentligen...

Av placeman - 20 februari 2007 12:30

Ja, det var ju därför natten till igår var så jobbig. Så inatt har varit trevlig.Har sovit i soffan med Junior sen halv tre inatt. Så idag känner sig kroppen som ett Z. När jag gick upp med honom från sängen till soffan kikade jag tempen och då var han uppe i 39 grader. Kändes dock som mer. Helt genomblöt.Nåväl, nu sover de små grynen iaf och pappa ser fram emot ca 30 min för sig själv.

Av placeman - 19 februari 2007 11:00

09.27 Det stod klockan på när jag vaknade. Så sent har jag inte gått upp sen barnen föddes. Men det krävdes sitt pris.La mig halv två och då låg redan junior i sängen. Strax efter sängläget hör jag Storan hosta lungorna av sig. Hör hur hon joddlar i sängen. "Min Mamma! Min Pappa!" säger hon till katterna, Pippi, Bä-Bä och alla hennes hundra gosedjur i sängen. Till slut vrålas det rejält efter mamma.Springer upp och lägger henne i sängen. Tar ca 10 min tills hon ska ligga bredvid junior och pilla på honom tills han vaknar. Gillart! Inte!Kl. 03.44 tittar jag på klockan sista gången men ljuset från mobilen väcker barnen ytterligare.Nice!Storan går upp och leker lite i sitt rum men kommer till slut (klockslag okänt) hon och lägger sig i sängen. Lite bök & stök senare somnar hon.När jag sen vaknar någon/några timmar senare är det ljust ute och barnen sover och John Blund försätter mig i djup trans igen.Kl. 09.27 är det tomt i sängen, tyst ute i köket och efter tung uppstigning ur sängen så ser jag att bilen är borta. Första tanken; de har lämnat mig! Jag har sagt något dumt i sömnen (pappa var ju inte helt nöjd med situationen i natt). Men det var ingen fara.... Min älskling ville bara låta pappa sova ut lite.Nu ska jag skruva.

Av placeman - 19 februari 2007 01:08

Åkte hem til en gammal polare idag. När jag äntrade lägenheten så fick jag höra ljuvliga toner. Han hade slängt på Skivan "OK Computer" med Radiohead och låten som spelades var den fantastiska "Exit Music". Några låtar senare letade sig "Climbing Up The Walls" till mina öron och jag tappade nästan andan! Mörk, släpande och helt....helt underbar. Thom Yorke; kom tillbaka in i matchen!Fascinerande vad man kan sakna musik ibland. Skivan ligger väl i en banankartong mellan en Mr Music 31 och Absolute Music 12. Stackarn... Pappa kommer och räddar dig imorgon. Jag lovar!Melodifestivalen ja...Intressant att höra hur nära besläktat österländsk och svensk folkmusik låter. Inte folkmusik som i schottis men du vet, norrländskt...Hoppas inte hysteriska Tina Turner-Nanne fixar finalen. Inte ens en smått kaotisk koreografi (stavning?) och hurtbulletakter räcker.Bäst i Ö-vik:*Sebban (Sämsta med honom jag hört men räcker som bäst i kvalet) *Attic (Undrar om de skrev låten åt Kylie Minouge från början?)

Av placeman - 15 februari 2007 23:01

Varit och sjungit/lekt med barnen på öppen förskola idag. Det gillas starkt. Junior kryper omkring som i extas och kuckilurar. "Oh, det där leksakshunden måste jag bara få in i munnen fortast möjligt. Undrar hur gul träsvans smakar. Och den där rosa leran alla stora barn och syrran håller på med måste vara en höjdare. Jag måste smyga upp bakifrån och norpa lite när ingen ser. Var är farsan? Ahhh... han pratar med nån gammal tant i hans egen ålder. Perfekt! Nu har jag chansen."Jag garanterar; anordna VM i 100 meter bebiskryp och han går (eller kryper) garanterat till sig en medalj. De är sjukt snabba!Eller Storan som fick en godisklubba av den snälla kebebkillen på stan i eftermiddags. Tuggar av en storbit och den ramlar ner på det rätt så smutsiga och flottiga golvet. Det tar inte mer än 45 hundradelar så ligger biten i munnen igen. Pappa står och spelar fickpingis eller nåt. Reagerar gör han iaf inte förrän allt är över." Kunde kebabkillen inte ge mig en anstädig kebab så ska iaf ingen klubba få förspillas"Var inne på jobbet idag. Har inte sett dem sen innan nyår. De verkade.....klara sig bra utan mig. Se där ja!Imorron är det fullt ös igen. Dagis, babysim, 2½-årstrots, mat, blöjbyten, gråt, och en allmänt distraherad pappa. Ska njuta varje sekund

Av placeman - 15 februari 2007 01:53

Nej, inte strykare om du trodde det.Som barn av (säger man så?) den ironiska generationen med NileCity som grund så har man känt att de numera medelålders gubbarna känns..... sådär heta.Det är framför allt den då så geniale Robban G som har kört sina hostningar, Per Oscarsson-imitationer och trötta sexskämt 12-13 varv nu. Vart tog han vägen? Killen jag lärde känna genom rutan. Sudden med de galna idrotterna, Jan Banan eller den minst sagt märkliga servitören med något märkligt tal i Kuknästorrrrrnet.Han var även lysande i Björne i de snuttar jag sett men framför allt gjorde han en serie barnprogram som hette Felix & Fenix. Har du inte sett det så gör det!!! Berättar sagor för sin papegoja Fenix som inte kan somna. Bl.a om Bockarna Bruse avhandlas suveränt och för att inte tala om alla djuren som flyttar in i vanten. Och ordspråken sen.... Mmmmmmumma!Sex avsnitt tror jag det blev. Men som sagt. Trött seg och sliten verkar han och det är väl ett hälsotecken att han lägger ner tv ett slag för att satsa på teater ett tag.Rehborg har hållit sig bra flytande. Bra i Parlamentet och övriga sammanhang han har synts i.Minns ni reklamfilmen när han står o urinerar mot husväggen och glömt koden till trappen. "Duh damen! Kan duh den nya koden duh?". Klockren östgötska!Jonas Inde då? Ja, han ramlade väl utför ett fönster i amerikat på en tripp (!?!) tror jag. Sen har jag missat honom helt. Sa väl upp sig ur Killinggänget via fax om jag minns rätt. Skumt!Glenn Kill.... F'låt Henrik Schyffert? Det är en sån där snubbe jag inte kan tycka illa om. Det har varit långt mellan skratten ett tag nu. Men det finns en charm i att han försöker göra det legitimt med att säga könsord i svensk Tv. Det har liksom blivit hans ledstjärna, medvetet eller inte.Har väl lutat åt att pensionera honom också från favoritensemblen men...... så råkade jag se honom i Stockholm Live idag/igår och det finns hopp. Faktiskt! Gillart!Dax att lista.Mest överskattade just nu:*Daniel Lindström (Man sjunger inte Sarah ostraffat i Tv en fredag kväll)*The Knife (Ja, det är bra men ärligt; kyla ner hypen liiite)*Frukost-Tv ( Att läsa tidningen utan en massa hurtiga proglamledare på amfetamin är överlägset bäst)* Listor om överskattade fenomen

Presentation

Omröstning

Borde jag göra om min presentation?
 Först
 Ja, bara du tar bort den här fåniga omröstningen
 Nja, varför det? Ork & lust är väl inte din starka sida?
 Nej, för hundan! Din pres. är ett journalistiskt mästerverk!
 Fejk
 Vadå? Presentation? Ehhhh...
 Min högsta önskan är nog trots allt fred på jorden... Sen kanske vi kan lösa din pres.
 old

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
<<<
Februari 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards