Alla inlägg den 2 mars 2008

Av placeman - 2 mars 2008 21:58

Efter Melodifestivaldeltävlingen i Linköping hade ett par kompisar lyckats få tag i friplåtar till stans "hetaste" krog - Harrys, med ingång till Riva och BK.


Man - it was some time ago!


Låt oss säga att vi tar och vrider klockan tillbaka....7-8 år. Undertecknad var singel eller någorlunda singel i alla fall.

Då kära läsare, då var jag kung av Harrys!


I alla fall när jag hör mig själv berätta om den gamla goda tiden.


Sanningen är väl att jag hängde en hel del där och några kvart-i-tre-ragg blev det väl men med det antal tillfällen jag var där under den perioden så...


Åter till nutid.

Det hade visst ändrats lite där sen sist. Byggt om och fri passage till ovan nämnda krog Riva och den för den lite yngre generationen BK.


Men jag hängde mest på Harrys och insöp känslan att vara ute bland folket. Eftersom jag är på det torra med sambo, barn och hus så fanns inte behovet att ragga/flörta. Att två och en halv timme på melodifestivalen utan dricka gjorde mig kanske nyktrast på stället.


Först började jag garva åt alla uppmärksamhetstörstande människor. Den större delen av dem bestod av kvinnor i 35-årsåldern som inte riktigt hade de moves som de hade för kanske 15 år sedan. Det svängdes med armar, benen studsade och kroppen vaggade. Allt osynkroniserat och taktlöst.


Men... efter ett tag stod jag och var imponerad över dem. De vågar, de vill och, framför allt, de gör!


You go girl!


Ha ha ha.... ja, och så var det en brutta som dansade i närheten av där jag stod. Och är jag inte helt ute och cyklar så flörtade hon nog med mig. Ganska söt, min ålder... Spännande!


Hon tröttnade nog efter tag när jag typ bara tittade ibland. Försvann sen...


Sen träffade jag upp Älsklingen som tydligen hängde på BK hela kvällen och vi var ett gäng som tog taxi hem.





Presentation

Omröstning

Borde jag göra om min presentation?
 Först
 Ja, bara du tar bort den här fåniga omröstningen
 Nja, varför det? Ork & lust är väl inte din starka sida?
 Nej, för hundan! Din pres. är ett journalistiskt mästerverk!
 Fejk
 Vadå? Presentation? Ehhhh...
 Min högsta önskan är nog trots allt fred på jorden... Sen kanske vi kan lösa din pres.
 old

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards