Alla inlägg den 20 mars 2008

Av placeman - 20 mars 2008 23:55

Mmmm.....


J har en "Hard Rock Café" som har blivit "tradition" när frun åkt iväg till sin mamma tillsammans med dottern.


"Tradition" för att det bara är andra gången på två år och "Hard Rock Café" för att de inbjudna ska ha med sig en skiva med valfritt material.


Det har dock varit uppenbart vilken slags musik det ska vara. Inte mjukare än Hellacopters men man kan välja nostalgi före nytt och fräscht.


För några år sen var jag mästaren på at hitta nya, i sverige ännu okända, band. Som Linkin Park, System Of A Down , Korn m.m De slog inte på den här sidan Atlanten förrän typ ett år efter min upptäckt.


Förutsättningarna har ändrats radikalt sen dess. Med full time work och två barn så har inte bara sporten fått stryka på foten. Dessutom fick jag med sorg i hjärtat boota om datorn med all min musik. Alla okända bra band är därmed borta och orken att leta efter dem igen finns inte.


Förra "Hard Rock Café" fyllde vi varsin cd med musik och lyssnade igenom. Men med sex stycken skivor så hanns det knappt att lyssna på allt. Den här gången får det bara bli sju låtar var.


Och det har varit en vagel i ögat att få ihop det den här gången.


Bara förra veckan fanns inte en enda låt i min tanke men plötsligt kom jag på två låtar med Deftones och det hårda i mig vaknade raskt till liv. Det svåra där är vilken av dem jag ska välja; den kända Shove It eller den mindre kända Teething som ligger på soundtracket till The Crow 2? Har ju en förkärlek att visa upp okända låtar med klass av kända grupper. Men jag vet ju hur besviken på hur mottagandet brukar vara.


Sen har det rullat på. Dock är det svårt att få tag i låtarna. Jag har allihopa på cd men orkar inte leta efter dem i lådorna i källaren. Sen ska man ju konvertera in dem i datorn som mp3:or. Så jag är olagligt laglig just nu känns det som.


De här låtarna ligger på lut just nu;

  • Deftones - Antingen Teething eller Shove It men det lutar åt det sistnämnda
  • Bullet For My Valentine - Scream Aim Fire eller Eye Of The Storm och det lutar åt det förstnämnda
  • Sebastian Bach - (Love Is) A Bitchslap med Axl Rose som support
  • Korn - Sean Olson som också är med på The Crow 2
  • Weezer - My Name Is Jonas som kanske inte är hårdast i världen men det finns ett syfte. J kanske heter samma som låtnamnet? Helt klart en öppningslåt
  • Failure - Enjoy The Silence Depeche Mode i orginal) men den kan mycket väl finnas på J:s skiva. En låt vi tänkt köra cover på i bandet (spelar ju i band igen).
  • Pantera - Domination och där är det liveversionen som är bäst
  • Metallica - Creeping Death. Återigen är det liveversionen jag suktar efter. Är fortfarande barnsligt förtjust i när Jason skriker "Die motherfucker, Die!!!).

Presentation

Omröstning

Borde jag göra om min presentation?
 Först
 Ja, bara du tar bort den här fåniga omröstningen
 Nja, varför det? Ork & lust är väl inte din starka sida?
 Nej, för hundan! Din pres. är ett journalistiskt mästerverk!
 Fejk
 Vadå? Presentation? Ehhhh...
 Min högsta önskan är nog trots allt fred på jorden... Sen kanske vi kan lösa din pres.
 old

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards