Alla inlägg den 19 mars 2008

Av placeman - 19 mars 2008 23:17

Nu tvingas polisen läsa ännu en blogg i onödan...


För visst har de någon superdator igång med vissa sökord. Storebror ser dig i cyberrymden.


Igår var jag redo att skriva ner hur mycket hat jag kände inför tvåbarnspappan som dödat sina två barn och nästan "lyckats" med sitt ex.

Jag formulerade i huvudet hur jag skulle kunna förklara den avsky som bubblade i mig. Hur jag lätt skulle kunna gå förbi killen utan att "se" något när han (under förutsättning att jag visste att det var han) blev brutalt misshandlad. Kanske t.o.m bistå med ev. hjälp.


Och det från mig som mår dåligt om man råkar köra över en gammal daggmask ned barnens vagn...


Jag filade på ett långt förlåt och en ursäkt till alla kvinnor för att vi män har ställt till det så sjukt mycket i historien.


Jag stod med halsen blottad för att alla kvinnor skulle kunna få sätta tänderna i mig och få racka ner på någon man i denna värld.


Men......... jag somnade så skönt i soffan med datorn igång bredvid mig. Vaknade runt kl 2 då Junior tyckte det var dags att komma in till mamma & pappa.


Och ibland är det bra att sova på saken.


Visst, vi män har fortfarande en hel världshistoria att be om ursäkt för. Vi kommer aldrig att kunna återställa allt vi gjort, allra minst jag.


Men... de har nu släppt pappan. Ganska snabbt tycker jag också. Jag drar slutsatsen att han kan vara oskyldig. Inte att är oskyldig. Så långt vågar jag inte sträcka mig.


Någonstans hoppas jag att han är oskyldig iaf. Att ta livet av sina egna barn verkar så långt ifrån verkligheten som jag kan föreställa mig. Jag kan inte sätta ord till hur jag känner just nu men ju mer jag skriver desto jobbigare blir det.


Så jag måste nog korta ner lite i texten.


Någon är skyldig till detta och jag hoppas innerligt att denna person kommer att få lida i resten av sitt liv. Jag ställer upp att låta den personen få lida. Inga problem!!!


Lokala nyheterna var ju intressanta idag. De började med de två barnen som blev mördade och nästa inslag var om en barnporrhärva av det större slaget.


Snacka om att ta fram de två största brotten i världshistorien.


Alla ni kvinnor som blivit misshandlade och sexuellt utnyttjade får faktiskt ursäkta men barnamord och sexuellt utbyttjande av barn ser jag ändå som snäppet värre.


Våra fängelsestraff verkar inte hindra folk från såna här illdåd. Mitt förslag är att kolla på alternativ till en synbar kastrering och ev. livstid (på riktigt) utan chans till benådan under mycket knappa livsförhållanden.


Har aldrig trott på dödsstraff och låter man någon bo i isolering i resten av sitt liv så finns det chans till att personen iaf plågas.


För plågas ska de, de jävlarna!!!!

Presentation

Omröstning

Borde jag göra om min presentation?
 Först
 Ja, bara du tar bort den här fåniga omröstningen
 Nja, varför det? Ork & lust är väl inte din starka sida?
 Nej, för hundan! Din pres. är ett journalistiskt mästerverk!
 Fejk
 Vadå? Presentation? Ehhhh...
 Min högsta önskan är nog trots allt fred på jorden... Sen kanske vi kan lösa din pres.
 old

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards