Alla inlägg den 13 mars 2007

Av placeman - 13 mars 2007 10:20

Jaha. Så kan man koppla av en stund till. Iaf i ca 10-20 minuter innan Junior vaknar.Har man hunnit med de viktigaste sysslorna för idag.Upp kl. 06.05, ge båda barnen frukost, klä på dem, ge dem en laddning banan och yoghurt, bli osams med Storan (hon slogs med pappa), gå till dagis med Storan, handla 3-pack bearnaisesås (pulver såklart), komma hem, städa undan köket, koka potatis för lunchen, hänga upp tvätten och städa undan det värsta i huset....och där vaknade Junior.

Av placeman - 13 mars 2007 00:12

Idag fick jag vara pappaledig några timmar, två och en halv timme för att vara exakt.Ja, ledig från barnen alltså.Barnens farmor hade visst tagit semester idag och ringde för att säga att hon saknade sina barnbarn. Tjugo minuter senare kom hon och hämtade båda två.Pappa gjorde en större sats barnmat åt junior till rytmerna av Pearl Jams debutalbum Ten. Pappa rös vid låtar som Why Go, Garden och Jeremy.Vad händ med er Eddie Vedder & co.? Växte ni upp för fort? Sista bra skivan kom ju runt -98/-99 (Yield)!?!Vid diskningen och den allmänna städningen slängdes Salts debutskiva en i spelaren. Tror för övrigt att det är den enda ordentliga plattan de gjorde. Jag nämnde Nina Ramsby i Salt häromsistens.Så enkla men geniala låtar de snickrade ihop en gång i tiden. Lids, Honor Me och... jag hela skivan är kanon. Kan gissa att det var något år sen jag lyssnade igenom två hela album ensam hemma.Det fick bli veckovilan för denna gång.Utan vila förstås, men ändå!

Presentation

Omröstning

Borde jag göra om min presentation?
 Först
 Ja, bara du tar bort den här fåniga omröstningen
 Nja, varför det? Ork & lust är väl inte din starka sida?
 Nej, för hundan! Din pres. är ett journalistiskt mästerverk!
 Fejk
 Vadå? Presentation? Ehhhh...
 Min högsta önskan är nog trots allt fred på jorden... Sen kanske vi kan lösa din pres.
 old

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards