Alla inlägg den 18 mars 2007

Av placeman - 18 mars 2007 23:17

Gnällde i veckan på att bilreparationen var så dyr.Sitter här med facit (räkningen).Byte av komplett avgassystem (arbetet) 691,50:-Byte av mellanrör 895:-Byte av ljuddämpare 1420:-2 stycken avgasklämmor 160:-Glapp i krängningshämmarstagen (låter påhittat) hö och vä fram (arbetet) 691,50:-Arm (2 st) 507:-Mutter M10 (4 st) 50:-Summa 4415:-Någon som känner att jag blev överdebiterad? Säg gärna till...

Av placeman - 18 mars 2007 22:59

Njae, där tog jag kanske i men det var inte så kul för alla i familjen.En "vanlig" fredag ser ut som följande:Upp vid 05.45 (älsklingen börjar kl. 06.00 varannan fredag), frukost, påklädning, dagis med Storan, direkt till pendeln för att babysimma med Junior, tillbaka hem efter sim och mat, hämta Storan på dagis och sen gå till någon fredagsledig kompis för att fördriva resten av eftermiddagen.När jag klädde på Storan för dagis märkte jag att hon var osedvanligt slö. Kände av panna och där kunde man stekt ägg. Kolla tempen. Visst, lite feber hade smugit sig på där. Dock inga allvarliga mängder.Ringer dagis för att berätta att vi inte kommer och skippar Juniors simskola.TristGer Storan lite Alvedon och vi får alla tre dumglo ut genom fönstret och se alla barn och vuxna som var ute i det fina vädret och hade det trevligt.Till slut ger Alvedonet verkan och febern går över. Storan börjar härja om att gå ut och pappa säger konsekvent nej.Till ett-hugget kanske. Sen har både pappa och Junior också fått nog av att sitta inne, så vi går ut i trädgården för att andas lite.Tre timmar senare anser Storan att vi kan gå in. Dock endast i sällskap med grannflickan i som nu blivit hennes bästis.När grannflickan sen går hem ser Storan ut som sju svåra år. Feber igen. Ny dos medicin. Funkar temporärt.Hom lägger en sömn på soffan med dregel på soffan och allt.Samtidigt har Junior gnällt hela dagen och pockat på uppmärksamheten när man egentligen bara vill sitta och trösta sjuklingen. Älsklingen kommer hem och pappa försvinner hemifrån som ett skott. Innebandy hägrar.Pappa kommer hem och somnar i soffan.

Av placeman - 18 mars 2007 22:48

Jaha. Så tog den här veckan slut också. Har gått fort kan tyckas. Slocknade innan tolv både torsdag och fredag. Två kvällar i rad. Har inte hänt sen Paul McCartney la ner sitt band The Wings.Är en riktig nattuggla, men är inte direkt en komiker när jag vaknar. Förr fick man inte ens prata med mig första halvtimmen.Har en teori till varför jag är/har varit trött.Våren är här! Ja, det måste vara så. I början av veckan stack termometern upp till 13-14 grader och helt plötsligt började ögonen klia. Då tar man fram sin gamla karta med tabletter och hivar i sig.Konsekvens; trötthet!Tänkte jag skulle köpa ögondroppar idag när vi ändå varute på födelsdagsshopping utan barnen men....det glömdes bort. Inte ens när jag gick 3 meter ifrån Apoteket så mindes jag det!Tror tabletterna sätter sig på hjärnan också...Mycket trött idag också men jag var bara tvungen att surfa ikväll.Betalar ju en massa pengar i månaden och det blir dyrt om man inte nyttjar sitt abonnemang om man delar månadskostnaden med antal surfade timmar.

Presentation

Omröstning

Borde jag göra om min presentation?
 Först
 Ja, bara du tar bort den här fåniga omröstningen
 Nja, varför det? Ork & lust är väl inte din starka sida?
 Nej, för hundan! Din pres. är ett journalistiskt mästerverk!
 Fejk
 Vadå? Presentation? Ehhhh...
 Min högsta önskan är nog trots allt fred på jorden... Sen kanske vi kan lösa din pres.
 old

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards